4/11/2015

Chickpea salad

Cześć kochani !


Przychodzę do was z świetnym, prostym i dość szybkim przepisem na sycącą, zdrową i świeżą sałatkę  idealną na nadchodzącą wiosnę i przytulne wieczory.

Od kiedy ćwiczę muszę pilnować aby jeść tak ważne dla aktywnych ludzi białka.
 Biało jest bardzo ważnym elementem codziennej diety - buduje mięśnie i tkanki , pomaga wyrzeźbić i wyszczuplić sylwetkę, dodaje siły , jest budulcem włosów i paznokci. 
Jestem wielką fanką diety opartej na roślinach -
 nie w pełni roślinnej ale z przeważającą ilością tego co naturalne.
Zaleca się spożywanie  minimum 0,8 g białka na każdy kilogram ciała. 

Jakie białko wybrać ?
Najlepsze są roślinne - właśnie z nich przyrządziłam dziś moją sałatkę. 
Warzywa strączkowe, tak bardzo nie doceniane przez nas.


Ciecierzyca bogata w błonnik, witaminy B i magnez wspiera szczególnie nas - kobiety. 
Według mnie jest najpyszniejsza z wszystkich warzyw strączkowych i nadaje sie prawie do wszystkiego - od sałatek, hummus, kotleciki - aż po desery !

Sałatka która przygotowałam jest sycącą bombą witaminową 
oraz jest idealną opcją na zdrową , pyszna kolacje. 
Białko jedzone wieczorem, przez spoczynkiem pomaga 
zregenerować się mięśniom 
oraz dobrze przyswoić.



Na sałatkę użyłam :


  • - około 6-7 łyżek  wcześniej namoczonej przez noc i ugotowanej ciecierzycy 
  • ( ale myślę że równie dobrze nada sie ta z puszki , jeśli nie macie cierpliwości :) )
  • - pół czerwonej cebulki
  • - pół opakowania kiełków z rzodkiewki
  • - łyżkę pestek z słonecznika 
  • - garstkę roszponki
  • - 2 suszone w oleju pomidory
  • - koperek ( który redukuje wzdymające właściwości cieciorki )
  • - pieprz, sok z połowy limonki


Ciecierzyce ugotowałam.
Wiem, wiem - trwa to wieki , ale znalazłam lepszy sposób - po prostu gotuje większa ilość która starcza mi nawet na 2 dania.


Cebulkę pokroiłam na drobne kawałeczki, roszponkę poszarpałam
 ( zabawa rękami najlepsza, nie ma co brudzić noży :) ),
 połączyłam z ciecierzycą. 
Dodałam kiełki, słonecznik, przyprawy. 
Na sam wierzch wkroiłam pomidory. 

I gotowe ! Idealna kolacja bądź lunch gotowy !

Polecam wam przygotowywanie tego typu zdrowych dań dzień 
wcześniej aby zawsze mieć w lodówce zdrową alternatywę 
na sycący,  wartościowy posiłek, 
szczególnie po wysiłku fizycznym !

Yumm, Yumm, Yumm

Smacznego !

xoxo
Emilia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz