11/11/2015

Życie.


Kocham swoje miejsce
Moją pasję
Moje poglądy i rozumowanie świata

Ludzie na okrągło mówią mi , że w życiu nic nie ma za darmo, że życie jest trudne i bolesne
Ale czemu niby miałabym się słuchać tych, którzy są nieszczęśliwi, po co mi ich rady ?

Życie to ciągłe tworzenie
i nie chodzi mi tutaj o tworzenie artystyczne
Myślenie i działanie są najważniejszymi twórcami.

Odnoszenie wrażenie że samotność ma dwa oblicza
Z jednej strony ma bardzo negatywny wpływ na człowieka, bo jak wiadomo - ludzie to istoty społeczne.
Z drugiej jednak strony samotność daje możliwość poznania samego siebie
Zrozumienie swoich lęków i pragnień, ich źródeł.
Samotność daje możliwość swobodnego tworzenia, niekontrolowanej ekspresji samego siebie

W dzisiejszych czasach człowiek cały czas musi siebie kontrolować - kontrolować sposób bycia, wypowiadania się, sposób w jaki wygląda. To pochłania ogromne pokłady energii oraz radości, które moglibyśmy spożytkować w zupełnie inny, bardziej produktywny sposób. 

Czasem mam takie silne pragnienie
zaszyć sie gdzieś daleko od społeczności, pośpiechu, wymagań z góry na mnie wymuszanych.
Żyć jakby nie istniał czas, chwytać chwilę, żyć nią w pełni.
Absorbować światło słoneczne, słuchać świata i samej siebie.

Samotność daje też możliwość dostrzeżenia, że indywidualność nie jest niczym złym
Indywidualność, tak masowo zgładzana , jest tak na prawdę najpiękniejszą cecha ludzką.

Chęć bycia innym, chęć brania odpowiedzialności za swoje życie i za swoje myśli
Chęć wybierania swojego losu i wydarzeń - myślę że to jest istotne.

To jak żyje każdy z nas powinno być czymś indywidualnym i wytworzonym wyłącznie przez nas samych.

Dawno nie pisałam, ale każdy czasem potrzebuje stworzyć przestrzeń dla myśli, przestrzeń w której to serce ma głos, a umysł pilnie i dokładnie słucha.

xoxo
Emilia




2 komentarze:

  1. ach czekałam na taki wpis! <3 masz rację, samotność jest równie bardzo potrzebna, co towarzystwo innych. tylko w samotności człowiek może w pełni poznać siebie i uzmysłowić sobie jak ważne jest akceptowanie i życie ze sobą w zgodzie. bo ostatecznie jedyne co posiadamy to my sam,dlatego powinniśmy się kochać i być dla siebie samego/samej najlepszym przyjacielem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak się cieszę, że znów mogę przeczytać u Ciebie nowy wpis! <3
    Zgadzam się w zupełności i doskonale to rozumiem, sama marzę wciąż o tym, by w przyszłości przeprowadzić się do jakiegoś zacisznego miejsca, blisko natury, z dala od ludzi i tego pędu nie wiadomo za czym oraz stałej kontroli.
    Indywidualność, bez niej nie wyobrażam sobie życia. Całe szczęście, że tak mocno się jej trzymam, bo nie wyobrażam sobie pożegnania z moimi niebiesko-czarnymi włosami, kolczykiem w wardze i z tunelami, ubraniami które przede wszystkim podobają się mnie, a nie są na topie, czy tatuażami - tylko dlatego, że ludzie krzywo się patrzą, albo coś do tego mają. Wyrażanie samej siebie to bardzo ważna kwestia.
    Bardzo mądrze, każdy z nas potrzebuje czasu tylko dla siebie. Oby wyszedł on dla Ciebie jak najlepiej, trzymaj się cieplutko <3

    OdpowiedzUsuń