2/05/2014

Good food for your soul



Podczas mojej podróży bardzo wgłębiłam się w różne diety, kalorie i sposoby na utrzymanie dobrej sylwetki, ale przez ten cały czas nie starałam się nawiązać pozytywnej relacji - ja i jedzenie. Jedzenie albo było nagrodą, albo karą. Albo owocem zakazanym albo czynnikiem zastępującym coś ważnego.
Teraz chciałam zacząć szukać złotego środka - nie żyjemy przecież by jeść ale jemy by żyć.
A ja najbardziej lubię powiedzenie - ŻYJE PO TO , ABY ŻYĆ ;)

Wiadomo- jedzenie ma dodawać energii, utrzymywać ciało w zdrowiu i równowadze. Zamykając za sobą pierwszą cześć mojego życia i zaczynając pisać kolejną, wybrałam zdrowy styl życia. I zakochałam się w  tym na dobre.

Mam niewyczerpane zapasy energii - nawet gdy moje ciało odmawia posłuszeństwa, usta nadal gadałyby jak najęte. Czuję się silna, odżywiona, pełna pozytywności i radości. Dzięki odpowiedniemu sposobowi odżywiania nie muszę się martwić o sylwetkę , bo nawet gdy jeden dzień zgrzeszę - następnego dnia jem już jak dotychczas i nie ma wielkiego halo.
Odstawiając cukier sama się zdziwiłam ale... nie mam ochoty na słodkie ! Z dumą mogę stwierdzić, że batoników czy cukierków nie tykam już 3 rok. Moje ciało jest mi za to dozgonnie wdzięczne. Ale nie ma to tamto - ludzie potrzebują cukru, a ciało nie da się oszukać - kochamy słodkie ;)

Na szczęście Natura obdarowała nas przepięknym darem - owoce ! Jem kilogramami bez żadnych wyrzutów, dostarczają energii, rozświetlają twarz, oczyszczają z toksyn.


Moje śniadania są zazwyczaj pełne owoców . Tłukę się o 5 nad ranem mikserem, ale na prawdę, dla tego smaku i poczucia orzeźwienia i oczyszczenia warto. 
Dlaczego wstaje o 5 : 00 ? Po pierwsze - aby zdążyć z przygotowaniem przed szkołą.
Po drugie - to dziwne ale...dodaje mi to energii. Jedyny minus wczesnego wstawania to wcześniejsze zasypianie, a mi to przychodzi z trudem - najchętniej działałabym 24 godziny na dobę !

Obieram pełną miskę owoców - w zależności na jakie mam ochotę. Zazwyczaj do jednego smoothie schodzi mi : pół banana, pomarańcza , 3 kiwi, mrożone truskawki, grejpfrut, winogrona, szpinak, maliny, granat. Dużżooo witaminy C na przebudzenie i postawienie mnie na nogi ;)
Wiem, wiem ,wygląda...nie ciekawie. Miny rodziny na widok smoothie  mówią same za siebie. Ale na prawdę - to chyba najlepsze co możemy dać sobie po całej nocy. I zapewniam - po takim śniadaniu zapomnicie, ze istnieje coś takiego jak kawa.


Same owoce nie utrzymają poziomu energii na długo - dlatego warto zjeść do nich...następną miskę owoców ! Oczywiście żartuje - pod pierzynką borówek, truskawek, masła migdałowego własnej roboty, wiórków kokosowych , awokado i orzechów makadamia leży kasza jaglana bądź quinoa z dodatkiem kakao .
czasem mam ochotę na więcej kaszy a mniej owoców - więc jem tak ;)
Czasem czuje ze nie jestem głodna i jem same owoce z jogurtem - i jest ok. Słucham się poziomu głodu i szanuje decyzje mojego ciała.




Gdy jestem w domu i mam ochotę na większą przekąskę - przygotowuje posiłek na ciepło.
Po co zajadać się chipsami skoro można zjeść coś wartościowego a wcale nie odchodzącego od słonego smaku plasterków ziemniaków. 

Czasem wieczorem gotuje kasze i ryż aby następnego dnia mieć na śniadanie. Jeżeli coś zostaje - nie wyrzucam !
Oto danie wymyślone na poczekanie które od razu zdobyło moje serce.
  • Brązowy ryż
  • Szpinak
  • Suszone na słońcu ekologiczne pomidory
  • Pistacje
  • Oliwa z oliwek
Smakowało obłędnie ;) Ryż gotuje się około pół godziny. Jeżeli ktoś nie lubi, można zjeść z białym, ale brązowy ryż jest o niebo zdrowszy a smakiem w ogóle nie odchodzi od oczyszczonej wersji. 

Nie liczmy kalorii - cieszmy się smakiem !

3 komentarze:

  1. Trzy lata bez słodyczy?! Wstawanie o piątej?! Matko... Podziwiam Cię :p

    OdpowiedzUsuń
  2. Może nie adekwatnie do posta, ale chciałam Ci powiedzieć, że zainspirowałaś również moją siostrę, która postanowiła sobie jeszcze intensywniej ćwiczyć rysowanie w zachwycie nad Twoimi pracami, a moja mama stwierdziła, że jesteś prześliczna :3

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak to wszystko smacznie wygląda. Kocham zdrowe jedzenie. <3
    strawberry-annie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń