11/08/2014

Gluten free bread in italiano style


Cześć kochani !

Dziś przybywam do was z przepisem, dla odmiany ;)

Wielu z was, którzy obserwują mnie na Instagramie pytają o przepisy na niektóre potrawy.
Zdrowe jedzenie i odkrywanie moich upodobań smakowych stało sie nową weekendowa rutyną ;)
Otóż i on.

Do chleba powróciłam niedawno, bo ułatwia życie.
Kiedy trzeba iść do szkoły a sałatki w pudełkach są ciężki i nieporęczne.

Przy moim trybie życia ( czytaj od 6:00 do 19:00 na nogach) trzeba jakoś sobie pomóc.
Potrzebowałam przepisu który jest bez glutenu, jest łatwy do przygotowania i smakuje wyśmienicie.
I tak powstał Włoski Chleb Mamma Mia ;)

A oto przepis :


WŁOSKI CHLEB "MAMMA MIA"

SKŁADNIKI :

- 500 g mąki gryczanej
- 2 łyżki słonecznika
- kilka suszonych pomidorów na słońcu ( myślę że te ze słoika też sie sprawdzą)
- 8 g soli ( około łyżeczki, ja użyłam himalajskiej )
- 25 g drożdży ( około 1/4 opakowania 100 gramowego)
- 550 ml ciepłej wody
- łyżeczka masła
- przyprawy do włoskiego chleba, oregano i bazylia

( jeżeli w smaku będzie za słony, radze dosypać szczyptę cukru )

PRZYGOTOWANIE :

Poszatkuj pomidory na drobne kawałeczki. Zmieszaj składniki razem ( ja użyłam miksera) i pod przykryciem odczekaj około 15 minut. Następnie przelej do formy wyłożonej papierem do pieczenia, przykryj i odczekaj znów 20 minut. W tym czasie nagrzej piekarnik na 220 stopnie C. Po wyrośnięciu piecz w piekarniku przez około godzinkę.

Zapach unoszący sie w domu jest obłędny. Ślinka cieknie ,  a kiedy już chleb jest gotowy najgorsza część to czekanie aż ostygnie.
Dziś poparzyłam sobie nim język, ale zapach był tak obłędny że nie mogłam sie doczekać ! !

Z czym polecam jeść?
Ja kocham go z  awokado rozsmarowanym jak masełko i plasterkami pomidora.
Sam chleb bardzo przypomina w smaku spody od pizzy, także z przecierem pomidorowym ( lub ketchupem ) , pieczarkami i  serem w smaku zapewne nie odbiegnie od oryginalnego włoskiego dania.

Jest niesamowity, zdrowy, prosty i nie da sie go zepsuć, także idealnie sprawdzi sie w przypadku początkujących kucharzy !



Całuje was gorąco, mam nadzieje że wypróbujecie go i dacie znać jak poszło pieczenie ;)

xoxo
Emilia

PS. Co powiecie na weekendowe gotowanie ze mną ;) ?

1 komentarz:

  1. Wygląda wspaniale. :) Spróbuję upiec taki chlebek, chociaż nie mam talentu kulinarnego. ;D

    OdpowiedzUsuń