12/07/2014

Raw healthy cravings



Dzis mam dla was przepis na coś nowego.
Surowe, całkowicie zdrowe, pyszne, odżywcze krówki.

Ok ok każdy ma dni kiedy ma ochotę na coś słodkiego. Ja mam tak cały czas , hahah !
ten przepis daje wszystko czego potrzebuje - moje podniebienie raduje sie od słodkiego, czekoladowego smaku, moje włosy , skóra i paznokcie są w 100 % odżywione a potrzeby zaspokojone.

Do stworzenia cudownych słodziutkich zakąsek potrzebujesz kilku rzeczy :

- około pół szklanki migdałów
- 3-4 daktyle
- 2 łyżeczki nasion chia
- łyżka owoców goji
- kopiasta łyżeczka kakao
- opcjonalnie miód/syrop klonowy


Przez noc namoczyłam migdały a potem obrałam z łupinek. Migdały to świetne źródło białka dla osób które nie przepadają lub źle trawią mięso. Ponadto są najdelikatniejsze z pośród wszystkich orzechów dla żołądka a po namoczeniu o wiele lepiej są przez nas przyswajane


Nasiona chia to czysta siła zamknięta w malutkich ziarenkach.
Posiadają 3 razy więcej żelaza niż szpinak, 3 do 5 razy więcej wapnia niż mleko, 8 razy więcej tłuszczów omega 3 niż łosoś i mnóstwo błonnika.
 Kocham je jeść w formie puddingu ( wraz z mlekiem migdałowym ) ale tutaj świetnie sprawdzą sie jako dodatkowe źródło białka i antyoksydantów !


Przed zaczęciem namoczyłam daktyle na 15 minut w wrzątku .



 

Miksowałam migdały krótko, aby tylko rozdrobniły sie i utworzyły coś w rodzaju miękkiej mączki




Dodałam reszte skłądnikó : daktyle, kakao, chia i owoce goji. Zmiksowałam do momentu połączenia.



Dla posłodzenia miłego towarzystwa użyłam łyżeczkę niesamoiwtego gryczanego miodu który dostałam od wujka z Paryża. Jeśli jesteście weganami zamiast miodu można użyć syropu klonowego lub innej formy słodzika.


Po spróbowaniu poczułąm ze potrezbuje czegoś jeszcze. Dosypałam łyżeczke wiórków kokosa który uwielbiam !
Myślę ze równie dobrze można dodać oleju kokosowego , bo dodaje świetnego, kokosowego posmaku i zdrowych tłuszczy .



Całość wyłożyłąm do szklanej podłóżnej miseczki i pokroiłam na 14 kawałeczków.



Miseczkę włożyłam do zamrażalki na 3 godzinki. Krówki staną sie bardziej "zbite", pyszne a składniki dobrze połącza się.

Yumm !



Kocham zdrowe słodycze !
Od dwóch lat szukałam dla siebie sposobu na żywienie. I odkryłam że nie muszę pakować w siebie śmieciowych słodyczy z sklepu . Nie potrzeba wiele aby zaspokoić swoje podniebienie.
Oczywiście czasem po prostu trzeba sięgnąć po czekoladę ( ja kocham gorzką, 81 % z Lidla ) i zjeść pół tabliczki na jednym posiedzeniu. I to jest ok !

Wierze w to ze każdy z nas jest unikatowy, posiada własny zapis DNAi każdemu potrzeba innych składników odżywczych aby był zdrowy i silny. Jedni jedz mięso, inni, jak ja, kochają dietę opartą na składnikach roślinnych.

Dla jednych 2-daniowy obiad z deserem jest ok, dla innych 5-6 małych posiłków jest lepsza opcja.
Trzeba znaleźć swój sposób !

Kiedy odkryłam dietę opartą na roślinach stałam sie energiczna ,szczęśliwsza i wdzięczna. Dieta ta posiada wiele zdrowych tłuszczy, mnóstwo witamin i mikroelementów i kolorów które naprawdę uszczęśliwiają moje ciało !


Bądź wdzięczny, jedz więcej warzyw, kochaj innych ( i siebie ! )

xoxo
Emilia



1 komentarz: